Wat kan hij speechen, die Barack Obama.
Deze week startte hij zijn afscheidsrede met Yes, we can!
Om vervolgens af te sluiten met Yes, we did!

Dat duidt op daadkracht. Met een duidelijke visie wist Obama de afgelopen acht jaren veel veranderingen door te voeren. Gedreven, ambitieus én met het nodige lef.

Ook deze week publiceerden de Kamer van Koophandel en de Jheronimus Academy of Data Science een onderzoek over ‘Ondernemen met (big) data door het MKB’.

Strategisch middel

Hoe is het eigenlijk gesteld met de daadkracht bij het MKB als het om big data gaat? Hebben ondernemers de visie en het lef om dit als strategisch middel in te zetten?

Uit het onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van de ondervraagden bij big data vooral aan een kostenpost denkt. De andere helft ziet wel degelijk kansen, maar weet niet goed waar te beginnen. Met andere woorden: big data, yes we can. But we wait and see.

Mindset

En dat is een gemiste kans. Waarom? Omdat je juist met big data inzichten verkrijgt en voorspellingen doet. Over bijvoorbeeld marktontwikkelingen, klantgedrag of productslijtage. En dat gaat ver. Met die inzichten bepaal je vervolgens succesvol je strategie. Echter, om de stap richting een data-gedreven onderneming te zetten is daadkracht nodig. Een bepaalde mindset. Veel ondernemers zijn wel overtuigd van de mogelijkheden, maar onzeker over de vervolgstappen. Hoe kom ik aan de benodigde kennis en kunde? De competenties en de capaciteit? De skills?

AORTA BUSINESS INTELLIGENCE

Aorta Business Intelligence is er voor die ondernemer. Een specialist op het gebied van (big)data. Een professionele, toegankelijke partij die jou helpt om big data succesvol toe te passen binnen jouw business, gericht op jouw vraagstuk. Of dat nu een transportbedrijf, een mobiliteitsdienst, een kapsalon of een kledingzaak is. Dat maakt niet uit. Data is overal.

Op wie wacht jij?

De wereld verandert sneller dan je denkt. Ook de concurrent is al bezig met big data. Wil je die voor blijven? Toon dan daadkracht door met data technologie aan de slag te gaan. Zodat je later niet hoeft te zeggen: “Big data? Yes, we could. But our competitor was smarter. They did.”